SK energy uses Doosan fuel cells to demonstrate on-site hybrid power station

[Courtesy of SK energy]

SEOUL — Using fuel cells that simultaneously produce hydrogen, electricity and heat, SK energy, one of South Korea’s leading refiners, will demonstrate a hybrid power station capable of generating green energy and using it directly for charging.

Doosan Fuel Cell, the clean energy arm of South Korea’s Doosan Group, will supply its “Tri-gen” fuel cell system that generates electricity, heat and hydrogen using fuel cells 440 kilowatt phosphoric acid (PAFC) heater. SK energy will provide a facility capable of producing high purity hydrogen.

The two companies will complete the demonstration of a facility capable of producing high purity hydrogen of 99.99% or more in the first half of 2023, and install a complex on-site commercial energy station capable of simultaneously charging electric cars and hydrogen. A hydrogen charging station can produce about one ton of hydrogen per day, which can charge some 200 hydrogen cars or 30 hydrogen trucks.

“We will reduce electricity transmission and distribution losses and hydrogen distribution costs through Tri-gen and the development of high-purity hydrogen production technologies to optimally deliver environmentally friendly energy. environment to customers and help revitalize the hydrogen economy,” said SK Energy’s solution and platform. Commercial Division Chief Kang Dong-soo said in a statement on November 22.

Tri-gen can be used to build complex energy charging stations. Both companies will gradually expand their hydrogen charging station business by 2026. Hydrogen fuel cells use hydrogen as fuel to generate electricity. Since hydrogen fuel cell power generation systems are much smaller than thermal power plants or hydroelectric power plants, they are ideal for powering microgrids, which are networks of small isolated smart power grids, in urban environments.

© Aju Business Daily & Copyright: Nothing on this site may be reproduced, distributed, transmitted, displayed, published or broadcast without the permission of Aju News Corporation.